//

Η Google εξετάζει χρεώσεις για αναζητήσεις με τεχνητή νοημοσύνη

Start

Η Google φέρεται να σχεδιάζει χρεώσεις για αναζητήσεις που ενισχύονται από τεχνητή νοημοσύνη (AI), σε μια κίνηση που θα μπορούσε να αποτελέσει την πιο σημαντική αλλαγή στο επιχειρηματικό της μοντέλο μέχρι σήμερα.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως αυτή η ριζική μεταβολή είναι μια φυσική συνέπεια του τεράστιου κόστους που απαιτείται για την παροχή της υπηρεσίας. Αν η Google προχωρήσει με τις χρεώσεις, τότε όλες οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου θα αναγκαστούν να προσφέρουν κάποιο είδος συνδρομητικού μοντέλου για να καλύψουν τα έξοδά τους.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η Google σκοπεύει να προσφέρει τη νέα της λειτουργία αναζήτησης αποκλειστικά σε χρήστες των premium συνδρομητικών υπηρεσιών της. Ήδη, οι χρήστες χρειάζεται να εγγραφούν σε τέτοιες υπηρεσίες για να χρησιμοποιήσουν βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης σε άλλα εργαλεία της Google, όπως το Gmail και την σουίτα γραφείου της.

Η συγκεκριμένη εμπειρία αναζήτησης, που δοκιμάζεται προς το παρόν σε μορφή beta για επιλεγμένους χρήστες, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να απαντά απευθείας σε ερωτήματα με μια μόνο απάντηση, με παρόμοιο στυλ με την προσέγγιση συνομιλίας του ChatGPT και των ανταγωνιστών του.

“Η αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί περισσότερους υπολογιστικούς πόρους σε σύγκριση με τις παραδοσιακές διαδικασίες αναζήτησης της Google. Έτσι, με τη χρέωση για την αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη, η Google θα επιδιώξει τουλάχιστον να ανακτήσει αυτά τα έξοδα”, δήλωσε η Heather Dawe, επικεφαλής επιστήμονας δεδομένων στη συμβουλευτική εταιρεία ψηφιακού μετασχηματισμού UST.

Το τεράστιο κόστος της υπολογιστικής ισχύος που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση των κορυφαίων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητήματα του κλάδου. Πέρυσι, η Amazon πραγματοποίησε μια μόνο δοκιμή εκπαίδευσης που κόστισε 65 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον μηχανικό James Hamilton, ο οποίος αναμένει ότι στο εγγύς μέλλον η εταιρεία θα ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Την περασμένη εβδομάδα, η OpenAI και η Microsoft ανακοίνωσαν σχέδια για την κατασκευή ενός κέντρου δεδομένων αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εκπαίδευση τεχνητής νοημοσύνης, ενώ τον Ιανουάριο ο Mark Zuckerberg δήλωσε πως στόχος του είναι να δαπανήσει τουλάχιστον 9 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο σε GPUs της Nvidia.

Ωστόσο, το κόστος εκπαίδευσης της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί μόλις το ένα δέκατο του συνολικού κόστους του κλάδου, σύμφωνα με τον αναλυτή Brent Thill της επενδυτικής εταιρείας Jefferies. Ο Thill έγραψε σε ενημερωτικό σημείωμα: “Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών υπολογισμών για τεχνητή νοημοσύνη σήμερα κατευθύνεται στη λειτουργία, όχι στην εκπαίδευση, των μοντέλων και πάνω από το 90% των σημερινών δαπανών υπολογισμών για τεχνητή νοημοσύνη κατευθύνεται προς την εξαγωγή συμπερασμάτων (inferencing), καθώς οι δαπάνες για inferencing αυξάνονται με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό από τις δαπάνες για εκπαίδευση, καθώς όλο και περισσότερα μοντέλα και εργαλεία τίθενται σε παραγωγή.”

Προσθέτει: “Κάποιοι έχουν τιμολογήσει νέες λειτουργίες Gen AI σε μηνιαία βάση, στοιχηματίζοντας ότι οι υψηλότερες χρεώσεις θα καλύψουν τα έξοδα χρήσης, ενώ άλλοι έχουν τιμολογήσει με βάση τη χρήση για να προστατευθούν από το κόστος. Κάποιοι, επίσης, έχουν ενσωματώσει τις χρεώσεις σε υπάρχοντα πακέτα, ελπίζοντας να οδηγήσουν στην ανάπτυξη των χρηστών.”

Ανταγωνιστές στον τομέα της αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη προσφέρουν παρόμοια συνδρομητικά πακέτα. Η Perplexity, μια μηχανή αναζήτησης που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη, δεν προβάλλει διαφημίσεις, αλλά προσφέρει μια “pro” βαθμίδα 20 δολαρίων το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και απεριόριστη χρήση.

Ωστόσο, άλλοι συνεχίζουν να προσφέρουν τα προϊόντα τους με ζημία. Οι λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στο Bing της Microsoft είναι δωρεάν, αλλά συνδέονται με το πρόγραμμα περιήγησης Edge της εταιρείας. Η νεοσύστατη εταιρεία περιήγησης και αναζήτησης Arc προσφέρει τα προϊόντα της δωρεάν στους χρήστες και δηλώνει ότι σκοπεύει να δημιουργήσει έσοδα στο μέλλον χρεώνοντας τις εταιρείες για επιχειρηματικές λειτουργίες.

Η στροφή της Google προς χρεώσεις για αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στον κλάδο. Αν η Google προχωρήσει με τις χρεώσεις, τότε πιθανότατα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα μέλλον όπου η πρόσβαση στις πιο προηγμένες δυνατότητες αναζήτησης θα είναι διαθέσιμη μόνο σε όσους μπορούν να αντέξουν οικονομικά να πληρώσουν.

PC News

Βρείτε τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές ειδήσεις και κριτικές προϊόντων. Μάθετε για τα πιο πρόσφατα gadgets και καταναλωτικά προϊόντα τεχνολογίας για ψυχαγωγία και παιχνίδια.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.