Η δημοφιλής πλατφόρμα μουσικής streaming Spotify ετοιμάζεται να προχωρήσει σε σημαντική αναπροσαρμογή των τιμολογίων της σε δεκάδες χώρες παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με ξεκάθαρο στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας της. Η απόφαση συμπίπτει με μια περίοδο εντυπωσιακής ανόδου της μετοχής της εταιρείας στο χρηματιστήριο.
Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, από τον Ιούνιο οι ατομικές συνδρομές σε πολλές ευρωπαϊκές και λατινοαμερικανικές αγορές θα αυξηθούν κατά περίπου 1 ευρώ. Ωστόσο, η εταιρεία δεν προτίθεται να εφαρμόσει νέα αύξηση στις ΗΠΑ εντός του 2025, καθώς είχε ήδη προχωρήσει σε ανατίμηση των συνδρομών της τον Ιούλιο του 2024.
Η Spotify έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζει μικρές αυξήσεις σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για ένα ευρύτερο κύμα ανατιμήσεων που αναμένεται να πραγματοποιηθεί τους θερινούς μήνες.
Το τέλος μιας εποχής χαμηλών τιμών
Για χρόνια, η μουσική βιομηχανία ασκούσε πιέσεις στις πλατφόρμες streaming όπως η Spotify και η Apple Music να προσαρμόσουν τις τιμές τους λαμβάνοντας υπόψη τις πληθωριστικές πιέσεις. Στελέχη της βιομηχανίας επισήμαιναν συχνά ότι οι υπηρεσίες μουσικής streaming παραμένουν σημαντικά φθηνότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες πλατφόρμες video streaming, όπως το Netflix.
Παρά τις πρόσφατες ανατιμήσεις, η βασική συνδρομή της Spotify στις ΗΠΑ κοστίζει σήμερα $11,99 – μόλις δύο δολάρια περισσότερα από την τιμή που είχε καθοριστεί πριν από 14 χρόνια.
Η στροφή προς το “Streaming 2.0”
Η χρονική συγκυρία των αυξήσεων δεν είναι τυχαία. Το 2024, σύμφωνα με την IFPI (Διεθνή Ομοσπονδία Φωνογραφικής Βιομηχανίας), ο ρυθμός ανάπτυξης των παγκόσμιων εσόδων από τη μουσική μειώθηκε στο μισό, σηματοδοτώντας την επιβράδυνση μιας εντυπωσιακής δεκαετούς ανοδικής πορείας.
Μπροστά σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες στρέφονται προς ένα μοντέλο “Streaming 2.0”, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία ακριβότερων, premium συνδρομών. Οι αναβαθμισμένες αυτές υπηρεσίες αναμένεται να προσφέρουν στους συνδρομητές πρόσθετα προνόμια, όπως πρώιμη πρόσβαση σε νέες κυκλοφορίες ή προνομιακά εισιτήρια για συναυλίες.
Η Spotify εξετάζει ήδη την κυκλοφορία μιας premium υπερσυνδρομής στην αμερικανική αγορά, με επιπλέον κόστος 6 δολαρίων μηνιαίως – ανεβάζοντας έτσι τη συνολική τιμή στα 17 δολάρια. Σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη του κλάδου, παρόμοια σχέδια επεξεργάζονται και άλλοι γίγαντες του χώρου, όπως η Apple, η Amazon και η YouTube, αν και τα τελικά πλάνα ενδέχεται να τροποποιηθούν.