//

Συμβουλές για την αναγνώριση τηλεφωνικών και μηνυμάτων απάτης

Start

Στις μέρες μας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν τηλεφωνικές κλήσεις και ανεπιθύμητα μηνύματα που ζητούν προσωπικές πληροφορίες. Αυτό αποτελεί συχνή πρακτική των απατεώνων που στοχεύουν να κλέψουν δεδομένα ή χρήματα από ανυποψίαστα άτομα. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες συμβουλές για να μπορέσετε να αναγνωρίσετε και να προστατευτείτε από τέτοιου είδους απάτες.

1. Μην παραχωρείτε ποτέ προσωπικά στοιχεία

Ένα από τα πρώτα σημάδια απάτης είναι η απαίτηση για την παροχή προσωπικών πληροφοριών, όπως αριθμοί λογαριασμών, κωδικοί πρόσβασης ή στοιχεία ταυτότητας. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι εταιρείες όπως η Google δεν θα σας καλέσουν ποτέ για να σας ζητήσουν πληροφορίες για τον λογαριασμό σας. Οποιοδήποτε αίτημα για τέτοιες πληροφορίες πρέπει να θεωρείται ύποπτο.

2. Κάντε πολλές ερωτήσεις

Οι απατεώνες συνήθως προσπαθούν να σας μπερδέψουν με παραπλανητικές πληροφορίες. Για να τους αποκαλύψετε, κάντε πολλές ερωτήσεις και προσπαθήστε να επαληθεύσετε τις λεπτομέρειες που ισχυρίζονται ότι έχουν για εσάς. Μην προσφέρετε πληροφορίες πίσω. Συνήθως, όταν τους ζητάτε εξηγήσεις, εκνευρίζονται ή αδυνατούν να δώσουν σαφείς απαντήσεις, κάτι που δείχνει ότι δεν είναι αυτοί που υποστηρίζουν.

3. Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους από μηνύματα

Τα μηνύματα με συνδέσμους είναι ένας πολύ δημοφιλής τρόπος που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να σας παρασύρουν. Μην κάνετε ποτέ κλικ σε συνδέσμους που σας στέλνουν άγνωστα άτομα, ειδικά αν σας ζητούν να κατεβάσετε αρχεία ή εφαρμογές. Αυτοί οι σύνδεσμοι μπορεί να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό ή να οδηγούν σε ψεύτικες ιστοσελίδες για να κλέψουν τα στοιχεία σας.

4. Μην μοιράζεστε προσωρινούς κωδικούς

Η διαδικασία επαλήθευσης δύο παραγόντων (2FA) είναι σχεδιασμένη για να σας παρέχει επιπλέον ασφάλεια. Ποτέ μην μοιράζεστε προσωρινούς κωδικούς, συνδέσμους ή κωδικούς επαλήθευσης. Καμία νόμιμη επιχείρηση δεν θα σας ζητήσει να παραχωρήσετε αυτές τις πληροφορίες.

5. Αποφύγετε τις επείγουσες κλήσεις

Όπως και με τα ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι κλήσεις που έχουν επείγοντα χαρακτήρα είναι επίσης ενδείξεις απάτης. Να είστε προσεκτικοί σε κλήσεις που σας ζητούν επείγοντα δεδομένα, ειδικά αν σχετίζονται με χρήματα ή προσωπικές πληροφορίες. Οι απατεώνες βασίζονται στην αίσθηση του επείγοντος για να σας πανικοβάλουν και να σας κάνουν να ενεργήσετε γρήγορα.

6. Ακούστε τις προειδοποιήσεις από τις ενσωματωμένες προστασίες

Πολλές εφαρμογές, όπως τα Google Messages και το Google Phone, έχουν ενσωματωμένες λειτουργίες ασφαλείας που σας προειδοποιούν όταν κάτι φαίνεται ύποπτο. Ακούστε αυτές τις προειδοποιήσεις και να είστε προσεκτικοί όταν λαμβάνετε μηνύματα που μπορεί να είναι κακόβουλα.

7. Θυμηθείτε τον χρυσό κανόνα

Κανείς που δικαιολογημένα θα έπρεπε να έχει τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα σας καλέσει ποτέ για να τα ζητήσει. Αν δεχτείτε μια τέτοια κλήση, πιθανότατα πρόκειται για απάτη.

Με την εφαρμογή αυτών των απλών συμβουλών, μπορείτε να προστατεύσετε καλύτερα τον εαυτό σας και τα προσωπικά σας στοιχεία από τις αυξανόμενες τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές απάτες.

PC News

Βρείτε τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές ειδήσεις και κριτικές προϊόντων. Μάθετε για τα πιο πρόσφατα gadgets και καταναλωτικά προϊόντα τεχνολογίας για ψυχαγωγία και παιχνίδια.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.